Friday, December 4, 2009

Chat muzakarah tentang jin!!!



Berikut adalah isi chatting saya dengan seorang sahabat dari Perlis... Minta izin ya sahabat nak siarkan....

Al: assalamualaikum

hayat_annaqsyabandi: waalaikumussalam

Al: harap saya tak mengganggu

hayat_annaqsyabandi: takpe...

Al: boleh saya tau dengan sapa saya chat skrg?

hayat_annaqsyabandi: http://terapialquranpahang.blogspot.com/

Al: saya panggil en. hayat jer la yer?

Al: ustaz hayat

Al: yer

Al: saya berminat dengan perubatan secara islam

Al: masalahnya saya terlalu jauh untuk mengikuti

hayat_annaqsyabandi: alhamdulillah....

hayat_annaqsyabandi: dok di mana?

Al: dah 2 hari saya menunggu untuk bersembang dengan ustaz

Al: perlis

hayat_annaqsyabandi: ooh dekat la dengan ustaz malek.... jalan langgar...

Al: oh iya

Al: saya sebenarnya dah lama nak mendalam ilmu-ilmu seperti

ni

hayat_annaqsyabandi: pernah join kursus perubatan Islam ke?

Al: tak per nah

Al: cuma pernah mengikuti kursus berbekam jerk

Al: buat masa sekarang saya tinggal kat s.p

hayat_annaqsyabandi: Sabtu dekat ni ada seminar perubatan Islam di Masjid Sultanah Bahiyah.... oleh Ustaz Malek..... oooh esok....!

Al: oh iya

Al: mmm

Al: pukul berapa yer?

hayat_annaqsyabandi: kejap saya check...

Al: ok

hayat_annaqsyabandi: Seminar Perubatan Islam

SIHIR, SAKA DAN SANTAU

Penceramah: TUAN USTAZ ABDUL MALEK BIN LAZIM

Tarikh: 5/12/2009

Masa: 9am – 12pm

Tempat: Dewan Masjid Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah

Yuran: RM50

Makanan tengah hari dan sijil disediakan

Pendaftaran boleh dibuat sekarang.

Hubungi Pejabat Darul Hikmah ditalian 0194715232

Al: kat perlis mmg tak ada cawangan kan?

Al: ustaz ada kenal ker sesaper kat s.p

hayat_annaqsyabandi: takde cawangan di Perlis... ramai kawan di SP tapi bukan geng mengubat la..kenapa...

Al: saja bertanya

Al: kalau2 ada kawan yang dok pondok

hayat_annaqsyabandi: ye

Al: saya ada satu kemuskilan sebenarnya

Al: antara nak percaya atau pun tidak

hayat_annaqsyabandi: ...

Al: saya ada seorang kawan

Al: baru2 ni dia sakit tenat

Al: ibarat seluruh badan dia mcm kena bakar n disiat2

Al: setelah dibawa berubat

Al: dia mempunyai kebolehan

Al: dia dapat berubat pulak

Al: saya ada pernah bersembang2 dengan dia

Al: di pendekkan cerita

Al: kebolehan dia ni turun temurun

Al: dia dapat berubat n nampak perkara2 ghaib yang tak

nampak oleh mata kasar

Al: dia juga kata ilmu ni sebenarnya daulat dari raja dulu

Al: dia ada connecttion adik beradik dengan raja dulu la

Al: apa pendapat ustaz

Al: ???

Al: kiranya dia ni antara cucu yang terpilih

hayat_annaqsyabandi: kalau ikut cerita ni... nampak macam kes saka...

hayat_annaqsyabandi: apapun kena bawak mengubat la.... nak confirmkan semua abilities tu daipada JIN

Al: dia pernah bercerita

Al: orang yang macam dia ni kalau buat salah

Al: allah akan balas serta merta

hayat_annaqsyabandi: bawak la jumpa ustaz malek... dia dok mana?

Al: dia ada kat k.l

Al: suami dia juga pernah bercerita

hayat_annaqsyabandi: kalau macam tuh bawak le ke TAQ Klang...Us Zailan

Al: kalau isteri dia (yang ada ability tersebut) ada melakukan dosa dengan suami

Al: secara automatik, isteri dia akan jadi lemah

Al: saya akan cuba berckap dengan dia nanti

hayat_annaqsyabandi: Darul Hikmah Klang,hubungi En Zailan 018-

2027559 No 63A Lorong Sanggul 1D, Bandar Puteri, Klang, Selangor

Al: terima kasih

Al: ustaz

Al: saya nak tanya satu kes lagi ni

Al: kalau tak keberatan la

Al: saya ada kenal dengan sorang adik beradik kawan

Al: saya ada kenal dengan sorang adik beradik kawan saya

Al: dia punya anak baru form 5

Al: sebelum SPM hari tu

Al: kalau tak silap la yer

Al: dia mengalami demam

Al: dipendekkan cerita

Al: dia punya study makin meningkat

Al: bila guru mengajar

Al: dia cepat paham berbanding sebelumnya

Al: lagu satu dia ada ability untuk mengubat

Al: ayah dia pernah bercerita yang bersamanya adalah puteri 7

Al: puteri tujuh ni la yang menjaga, mengajar berubat,

mengajar supaya tak tinggal sembahyang

Al: 2-3 minggu lepas

Al: puteri 7 tersebut menyuruh dia pergi menunaikan hajat

Al: iaitu mandi di gunung jerai

Al: ......

Al: apa pendapat ustaz?

Al: sekeliling saya banyak yang saya berjumpa dengan benda-benda mcm ni

Al: kadang2 boleh jadi konfius

Al: saya dulu belajar kat sekolah agama

Al: jadi benda2 macam ni menjadi satu masalah bagi saya

hayat_annaqsyabandi: menurut cerita ni tak syak lagi ini JIN!!

Al: sama ada nak percaya atau tidak

hayat_annaqsyabandi: Sifir dia macam ni....

hayat_annaqsyabandi: sesiapa yang pandai mengubat tanpa belajar maka

gurunya adalah jin.... kecuali wali2 Allah

hayat_annaqsyabandi: yang mengajarnya adalah Allah,,,,

hayat_annaqsyabandi: walau macam mana baik dia tu suruh buat baik dsb

hayat_annaqsyabandi: selagi dia berdamping dengan manusia maka itu adalah dosa buat jin!

hayat_annaqsyabandi: mereka boleh menyamar macam2... bila keadaan

macam tu... perumah (budak tadi) sebenarnya akan mengalami sakit 2

pelik

Al: dahsyat yer mainan jin ni

hayat_annaqsyabandi: lama kelamaan...

Al: kadang2 boleh kelirukan manusia

hayat_annaqsyabandi: ini kes yang biasa... banyak terjadi....

hayat_annaqsyabandi: mengaku jadi Nabi Khaidir, Abd Qadir Jailani dsb...banyaklah...

Al: fuhhh

hayat_annaqsyabandi: dan budak ni berpotensi kena cancer dan penyakit yang pelik2... percayalah

Al: takut dibuatnya

Al: cancer?

hayat_annaqsyabandi: ye dan bila jin tu lari... segala kebolehan dia juga akan hilang..

Al: terima kasih ustaz

hayat_annaqsyabandi: nak kate wali... orang macam dia boleh jadi wali ke?

Al: sebanarnya penjelasan tu yang saya lama tercari

Al: mmg susah nak jadi wali

Al: bukan sebarangan orang boleh jadi wali

Al: cuma apa yang kita patut pegang adalah

Al: perlu ada guru untuk belajar

Al: betul kan?

hayat_annaqsyabandi: betul...guru manusia sebab kita manusia...

hayat_annaqsyabandi: buat apa cari jin.. zahir saje baik.. sebenarnya jin ni ada agenda tersembunyi untuk menghancurkan budak tu dan keluarganya....!!!

Al: saya berminat dengan perubatan islam ni

Al: sebabtu saya tercari cari untuk belajar

Al: dan beramal

hayat_annaqsyabandi: bagus...thats de spirit!!!!

hayat_annaqsyabandi: silalah ke masjid sultanah esok!!!

Al: dah lama saya tercari

Al: cuma susah kadang2 orang nak paham

Al: insyaallah

Al: saya akan usahakan

hayat_annaqsyabandi: saya pun akan ke Kedah sabtu depan ada urusan

dengan ustaz malek

Al: harap2 suatu hari nanti kita dapat bersua

Al: ustaz

hayat_annaqsyabandi: Insya Allah... guru saya berkata syaitan ada 800

cari memperdaya manusia... antaranya.. cara2 beginila'

Al: terima kasih banyak2

Al: saya akan lebih berhati2

Al: sebelum ni pun ada seseorang bagi satu ilmu

Al: iaitu

Al: mmm

hayat_annaqsyabandi: kasih diterima.....sama2 banyak!!

Al: apa yer diorang panggil

Al: wali 7

Al: ya

Al: wali 7

Al: tapi saya tak amal ler

Al: saya masih takut dan was2

Al: perlu bertanya orang yang lebih arif

Al: ustaz

Al: saya nak minta sesuatu ler

Al: kalau boleh ..

Al: sana nak tau amalan zikir apa yer yang perlu diamalkan

untuk melindungi kita dari pada sayatan2 ni yer

Al: sesambil jalan pun kita boleh lakukan

hayat_annaqsyabandi: .... nak amal kena tengok gurunya....

Al: maksudnya

hayat_annaqsyabandi: siapa gurunya dan sanadnya....

hayat_annaqsyabandi: jgn dok main amal je... jumpa guru yang muktabar

dan seeloknya dalam kes ni jumpa lah ustaz malek

Al: tak pe la ustaz

Al: saya rasa tu la cara terbaik

Al: saya perlu jumpa dulu dengan ust malik

Al: bila dah kenal

Al: dah belajar

hayat_annaqsyabandi: amalan yang baik dan antara yang praktikal adalah

Al: boleh berbincang kemudian

hayat_annaqsyabandi: : baca la Ilaha illallah wahdahu la syarikalah lahul

mulku wa lahul hamdu yuhyi wa yumit..... selepas subuh 100 kali...

Al: wa yumitu wa huwa ala kulli shai ein qodiiir... sampai

habis kan?

hayat_annaqsyabandi: ye...... wirid biasa kita buat tu...

Al: ok

Al: terima kasih

Al: saya minta halal n minta berkat yer ustaz... ilmu yang ustaz

ajarkan tu

Al: ustaz

Al: saya minta diri dulu yer

Al: nanti ada masa

Al: boleh kita bersua lagi

Al: shukran jazilan

Al: assalamualaikum

hayat_annaqsyabandi: ye waalaikumussalam... insya ALlah doakan saya ye.... gembira chat dengan tuan!!!!

Al: insyaallah

Al: jangan berbahasa tuan dengan saya

Al: saya ibarat anak murid

Al: gembira chat dengan ust juga

Al has signed out. (17/12/1430 10:32 م)

Last message received on 17/12 at 10:31



Jadi kalau saya online.... jangan lupa chat ye...... boleh kongsi ilmu!!!

No comments:

Post a Comment